VenaSeal vénaragasztó

A varikózis kezelésében a legfrissebb újítás a VenaSeal (cianoakrilát) néven ismert orvosi ragasztó használata a fő hibás véna fizikai leállításához és lezárásához.

VenaSeal ragasztó (ragasztó), korábban Sapheon Glue orvosi minőségű ragasztó, amelyet a fő saphena véna lezárására használnak. A véna lezárása után megkeményedési folyamaton megy keresztül (szklerózis), és a test fokozatosan felszívja. Az eljárás minimálisan invazív.

Hogyan működik a VenaSeal?

A VenaSeal eljárás során nagyon kis mennyiségű VenaSeal vénaragasztót helyeznek a vénába egy kis katéteren keresztül. Miután az érintett véna bezárult, a vért azonnal átirányítják a láb többi egészséges vénáján keresztül. Más kezelésekkel ellentétben a VenaSeal nem igényel regionális ideg blokkot vagy nagy mennyiségű érzéstelenítést. Ezenkívül nincsenek az eljárás előtti gyógyszerek, és a betegek a kezelés után azonnal visszatérhetnek normális tevékenységeikhez. A hőalapú eljárásoktól, például az endovénás lézertől vagy a rádiófrekvenciás ablációtól eltérően a VenaSeal alkalmazásával nem áll fenn bőrégési vagy idegkárosodás veszélye. A VenaSeal nem igényel semmilyen azonnali kezelés utáni fájdalomcsillapítást vagy kényelmetlen kompressziós harisnyát.

A VenaSeal már elérhető a Medicare Benefit Scheme-en

Nézze meg a VenaSeal csatornát a 9. csatornán

Mit kezel a VenaSeal (vénaragasztó) ?

Visszér visszatérő

Három oka van a visszerek megismétlődésének: 1. A vénás betegség progressziója, 2. A nem megfelelő diagnózis és 3. A vénák eltávolítására irányuló műtétet követő neovaszkularitás.

Olvass tovább

Lipoedema és visszér

A lipoedema egy krónikus progresszív állapot, amelyet a zsírszövet rendellenes és túlzott felhalmozódása jellemez, általában az alsó lábszárban és a combban.

Olvass tovább

A vénás sebész a vénáinak tökéletesen megfelelő kezelést választja.

Mennyire hatékony a VenaSeal eljárás?

A VenaSeal lezárási eljárás közzétett sikere akár 98,9% is lehet (VeClose tanulmány), jóval kevesebb komplikációval jár, mint az EVLA vagy a műtét.

A VenaSeal-t az elmúlt 5 évben alaposan megvizsgálták az Egyesült Államokban és Európában. A közzétett eredmények a szövődmények alacsony kockázatát és kiváló középtávú eredményeket mutatnak. A Németországból származó VeClose tanulmány 98,9% -os bezárási arányt mutatott 6 hónapon belül. A VenaSeal ugyanolyan hatékonynak tekinthető, mint az endovénás lézeres abláció, de nem jár hő felhasználásával, ezért kis mennyiségű helyi érzéstelenítő alkalmazásával végezhető el, szemben az idegtömbökkel vagy a nagy mennyiségű tumeszcens érzéstelenítővel.

Két vagy több véna kezelhető egyetlen munkamenetben. Harisnya általában nem szükséges, és a betegek azonnal visszatérhetnek a szokásos tevékenységekhez. A felszíni visszereket általában 2-4 héttel a VenaSeal eljárás után kezelik ultrahangvezérelt szkleroterápiával vagy ambuláns phlebectomiával.

Miből áll a VenaSeal?

Mint azt már tudhatod, a VenaSeal olyan kezelés, amely magában foglalja az orvosi fokozatú „Superglue” felvitelét a betegség vénájába, amely összeomlik és végleg lezárja a vénát. Ez egy gyors, minimálisan invazív eljárás, amely tapasztalt kézzel körülbelül 15 percet vesz igénybe.

A Venaseal ragasztó egy speciális típusú orvosi szuperragasztó, amelyet „cianoakrilátnak” neveznek. Nagyon gondosan megtervezett speciálisan kialakított laboratóriumokban, és egyedülálló tulajdonságokkal rendelkezik, összehasonlítva a piacon lévő egyéb orvosi minőségű ragasztókkal.

1. Amikor a vénán érintkezik a véna falán, gyorsan polimerizálódik. Ez azt jelenti, hogy alkalmazás után gyorsan lezárja a vénát, minimális migrációval.
  2. Nagyon puha és rugalmas, így az alkalmazás után a páciens nem észleli.
  3. „Antimikrobiális” hatása van a gram-pozitív organizmusokkal szemben.
  4. Kimutatták, hogy nincs káros hosszú távú hatása.

Hol használják a cianoakrilátokat?

A cianoakrilátokat az 1950-es évek óta használják. Használták sebek és bőrmetszések javításában. Sürgősségi orvosként a szakadásos gyermekek egyik kezelési módja a hisztakrilkék bőrragasztó volt. Viszonylag gyors volt, és elkerülte a varrás szükségességét, különösen akkor, ha szorongott és riasztott gyermekkel kellett szembenéznie.

Az orvostudomány következő területein is használták:

• Szemészeti műtét
  • Kozmetikai eljárások
  • Fogászati
  • Ortopédiai
  • Az agyi artériás-vénás fejlődési rendellenességek (AVM) intravaszkuláris okklúziója, varicoceles és kismedencei torlódási szindróma és gyomorvarikációk.

Gyakran feltett kérdések a VenaSeal termékkel kapcsolatban

Hogyan működik a VenaSeal?
A VenaSeal ragasztót egy finom katéteren keresztül helyezik a vénába, és gyorsan lezárja a vénát.
A kezelés után a vér, amelyet a hibás vénákon áramoltak, a láb sok normális vénájába tereli.
Veszélyben vagyok a VenaSeal orvosi ragasztóval?
Nem. A ragasztót évtizedek óta tesztelik és tesztelik az orvostudomány más területein. Nemrégiben a nagy kísérletek központja volt, amelyek azt mutatják, hogy biztonságos és hatékony is. A ragasztónak nincs káros hatása a testre.
Mennyire sikeres a VenaSeal eljárás?
A publikált klinikai vizsgálatok azt mutatják, hogy a VenaSeal kezdeti sikere 94% és 98,9% között van (6 hónappal a kezelés után), kiváló hosszú távú eredményekkel. (Az eScope tanulmány a lezárási arányt 6,3 hónapban 94,3% -kal, a 12. hónapban pedig 92,9% -kal zárta le. A VeClose tanulmány 98,9% -os bezárási arányt mutatott 6 hónapon belül.)

További betegtájékoztató VenaSeal

Milyen előnyei és hátrányai vannak a VenaSeal számára?

Előnyök

• Minimális kellemetlenség, mivel nincs szükség tumeszcens érzéstelenítő injekcióra a véna folyamán.
  • Nincs szükség kompressziós harisnyára.
  • Minimális szabadság a munkából.
  • Visszatérés a szokásos tevékenységekhez.
  • Nincs kórházi vagy általános érzéstelenítés.
  • Nincs esélye idegkárosodásra vagy termikus sérülésre.

Hátrányok

• A kezelt vénák eléggé gyulladhatnak, és gyulladáscsökkentőket és időt igényelnek a megtelepedésre. Ez azonban nem különbözik a vénák endovénás lézeres kezelésétől.
  • A VenaSeal jelenleg nem tartozik a Medicare hatálya alá, és meglehetősen drága eljárás.
Mit kell tennie a VenaSeal előtt?
Mi történik a VenaSeal eljárás után?
  • Nővérünk nagyon részletesen megvitatja az összes fontos kezelési utasítást, és egy utólagos kezelési lapot biztosít Önnek.
  • 10 perc sétára indul, mielőtt hazautazik. Amíg képes korlátozás nélkül járni segély nélkül, addig hazautazhat.
  • Napi 10-15 perc séta javasolt.
  • Folytassa a szokásos testmozgással 48 órán belül.
  • Arra kérjük, hogy a kezelés után legalább 3-4 hétig kerülje a távolsági járatokat (> 4 óra folyamatos utazás). Ha elkerülhetetlen az utazás, akkor utazása során szubkután alacsony molekulatömegű heparinnal (más néven Clexane) védve lesz a mélyvénás trombózis ellen.
  • A kezelt vénák ultrahangvizsgálata a kezelés után 2 héttel megtörténik. Ennek célja a kezelés eredményének felmérése, valamint a mélyvénás elzáródás nagyon alacsony esélyének kizárása.
Melyek a VenaSeal-ot követő mellékhatások?
A következő tünetek várhatók.

• Az enyhe vagy közepes fájdalom 1-2 hétig fennáll a ragasztott véna mentén. A Post VenaSeal diszkomfortérzését könnyű gyaloglás és pihenés (lábemelkedéssel), gyulladáscsökkentő gyógyszerek, például Nurofen vagy Voltaren kombinációjával kell kezelni.
  • A belső comb mentén phlebitis vagy gyulladás fordulhat elő a kezelt vénával összhangban. Ezt ismét gyulladáscsökkentőkkel és harisnyákkal kezelik. Dr. Paraskevas-hoz fordulni kell, ha ez bekövetkezik.
  • Paraesthesia (bőrzsibbadás) - néhány tanulmányban beszámoltak róla, és úgy gondolják, hogy a kezelt véna körüli gyulladás eredménye, amely átmenetileg befolyásolja a környező idegeket.
Melyek a VenaSeal lehetséges szövődményei?
Tökéletes technika mellett is előfordulhatnak szövődmények.

• Mélyvénás trombózis. A VenaSeal kezeléseket követően a belső vénás alvadások rendkívül ritkák. A tüdőembólia szintén nagyon ritka.