Mi az a VenaBlock?

A VenaBlock-ot a visszér kezelésére alkalmazzák, amikor ultrahang-irányítással orvosi ragasztót injektálnak a láb problémás vénájába. A vénát ez a „ragasztó” lezárja, ami megkeményedik, meggyógyul és felszívódik a testben. Ellentétben a hőalapú eljárásokkal, például az endovénás lézerrel vagy a rádiófrekvenciás ablációval, orvosi ragasztós lezárással a VenaBlock segítségével, nem áll fenn bőrégési vagy idegkárosodás veszélye.

Mit kezel a VenaBlock ?

A VenaBlock egy orvosi ragasztó, amelyet a varikózis kezelésére használnak két területen:

• Perforátor vénák
  • A saphena véna

A perforátoros vénák két vénarendszert kötnek össze; a mélyvénás rendszer és a végtagok felszíni vénái. Ha a perforátoros vénák egészségesek és jól működnek, visszajuttatják az oxigéntelen vért a szívbe azáltal, hogy a felszíni vénákat mélyebb vénákkal kötik össze. Ha a perforátoros vénákon belüli egyirányú szelepek hibásak, a vér hátrafelé szivároghat, és visszér alakulhat ki a felszíni vénákban.

Korábban a flebológusok (vénás szakemberek) számos más eljárást alkalmaztak a perforátoros vénák bezárására, főleg endovénás lézeres ablációt (EVLA) és szkleroterápiát . Noha az EVLA rendkívül hatékony a perforátor vénák tartós lezárásában, meglehetősen nehéz lehet egy lézerszálat a perforátorba juttatni anélkül, hogy kockáztatnánk a környező idegeket, artériákat, bőrt és izomokat. A szkleroterápia hatástalan lehet a perforátor vénák teljes lezárásában, ami megismétlődést okoz. Ezenkívül a szklerozáns átjutása a mély rendszerbe potenciálisan mélyvénás szklerózist és egyéb problémákat okozhat.

A VenaBlock segítségével nagyon kis mennyiségű (általában 0,1–0,2 ml) ragasztót injektálnak ultrahangvezérléssel közvetlenül a perforátorba, azonnal lezárva és tartósan blokkolva a vér rendellenes szivárgását a mély rendszerből a felszíni visszerekbe. Viszonylag gyorsan elvégezhető, és a szkleroterápiával és a termikus ablációval együtt alkalmazzák a lehető legjobb eredmények biztosítása érdekében a betegek számára.

Mi történik egy orvosi ragasztó lezárási eljárás során a VenaBlock segítségével ?

Perforátor vénák kezelése

• Duplex ultrahanggal térképezik fel az inkompetens perforátort.
  • Helyi érzéstelenítőt alkalmaznak a kezelendő területre.
  • Kis mennyiségű orvosi ragasztót (VenaBlock) behúznak egy 1 ml-es fecskendőbe (általában körülbelül 0,1–0,2 ml VenaBlock ragasztó).
  • A ragasztót a perforátor vénájába injektálják, miközben kívülről nyomást gyakorolnak az ultrahang szondával. Ez teljesen lezárja a perforátort, megakadályozva a vér áramlását a felszíni visszerekbe.
  • Miután a teljes vénazáródást ultrahanggal igazolták, Dr. Paraskevas folytathatja a kapcsolódó visszerek ultrahangvezérelt szkleroterápiáját.
  • A betegeket arra ösztönzik, hogy a beavatkozás után azonnal járjanak, és a normál rutin szinte azonnal visszatérhet.
  • Az eljárás után a véna megkeményedik (ezt a folyamatot szklerózisnak nevezik), és a test fokozatosan felszívja.

A saphena véna kezelése

• Duplex ultrahanggal térképezik fel és értékelik a megbetegedett vénákat.
  • Helyi érzéstelenítőt alkalmaznak a kezelendő területre.
  • Katétert helyeznek a problémás vénába ultrahang-irányítással.
  • Orvosi ragasztót (VenaBlock) fecskendeznek a vénába, miközben kívülről nyomást gyakorolnak az ultrahang szondával. Ez teljesen lezárja a vénát és átirányítja a vér áramlását más egészséges vénákon keresztül.
  • Miután a teljes vénazáródást ultrahanggal igazolták, a katétert eltávolítják, és egyetlen ragasztókötést alkalmaznak.
  • Ezen eljárás után sem kompressziós harisnya, sem kompressziós kötések nem szükségesek.
A VenaBlock injekciót ultrahang irányítással végezzük

Gyakran ismételt kérdések VenaBlock

Hogyan működik az orvosi ragasztó lezárása a VenaBlock segítségével?
A VenaBlock orvosi ragasztót egy finom katéteren keresztül fecskendezik a vénába, és lezárja a vénát, így a véna megkeményedik, meggyógyul és eltűnik.
Nem. Miután a problémás vénát lezárták, a hibás vénákban lévő vér a láb sok egészséges vénájára terelődik.
Milyen előnyei vannak a VenaBlock-nak?
  • Bejárási, kijárási eljárás. Nincs kórházi tartózkodás.
  • Minimális kényelmetlenség: nincs szükség tumeszcens érzéstelenítő injekciójára a véna folyamán.
  • Gyorsan visszatérhet a szokásos tevékenységekhez.
  • Rövid eljárási idő.
  • Az eljárás után nem kell kompressziós harisnyát viselni.
  • Nincs bőrpigmentáció, elváltozások, égési nyomok, zsibbadás az eljárás után.
Melyek a VenaBlock hátrányai?
  • A kezelt vénák gyulladhatnak, és gyulladáscsökkentőket és időt igényelnek a megtelepedésre. Ez azonban nem különbözik a visszér egyéb kezeléseitől, például az endovénás lézeres kezeléstől.
  • A VenaBlock jelenleg nem tartozik a Medicare hatálya alá, és drága eljárás.

További beteginformációk VenaBlock

Mit kell tennie a VenaBlock előtt?
Mi történik a VenaBlock eljárás után?
  • Nővérünk részletesen megvitatja az összes fontos kezelést követő kezelési utasítást, és ellátja Önnel az utólagos kezelési lapot.
  • Azonnali 10 perces sétára indul, mielőtt hazautazik. Ha korlátozás nélkül képes vagy segély nélkül járni, akkor hazaengedhetsz.
  • Napi 10-15 perc séta javasolt.
  • Folytassa a szokásos testmozgással 48 órán belül.
  • Arra kérjük, hogy a kezelés után legalább 3-4 hétig kerülje a távolsági járatokat (> 4 óra folyamatos utazás). Ha elkerülhetetlen az utazás, akkor utazása során megvédi a mélyvénás trombózist szubkután alacsony molekulatömegű heparinnal (más néven Clexane).
  • A kezelt vénák ultrahangvizsgálata a kezelés után 2 héttel megtörténik. Ennek célja a kezelés eredményének felmérése és a mélyvénás elzáródás nagyon alacsony esélyének kizárása.
Melyek a VenaBlockot követő mellékhatások?
A következő tünetek várhatók:

• Az enyhe vagy közepes fájdalom 1-2 hétig fennáll a ragasztott véna mentén. A Post VenaBlock diszkomfortérzését könnyű gyaloglás és pihenés (lábemelkedéssel), gyulladáscsökkentő gyógyszerek, például Nurofen vagy Voltaren kombinációjával kell kezelni.
  • A belső comb mentén phlebitis vagy gyulladás fordulhat elő a kezelt vénával összhangban. Ezt ismét gyulladáscsökkentőkkel és harisnyákkal kezelik. Dr. Paraskevas-hoz fordulni kell, ha ez bekövetkezik.
  • Paraesthesia (bőrzsibbadás) - néhány tanulmányban beszámoltak róla, és úgy gondolják, hogy a kezelt véna körüli gyulladás eredménye, amely átmenetileg befolyásolja a környező idegeket.
Melyek a VenaBlock lehetséges szövődményei?
  • Tökéletes technika mellett is előfordulhatnak szövődmények.
  • Mélyvénás trombózis. A VenaBlock-kezelést követően a belső vénás alvadék rendkívül ritka. A tüdőembólia szintén nagyon ritka.