Visszér a láb és a boka

A boka vagy a láb körül megjelenő pókvénákat vagy visszereket az orvosok Corona Phlebectasia néven ismerik. Etimológiailag a „korona” a legyezőszerű sugárzásokra utal, amelyek a nap felszínéről sugároznak, és ebben az orvosi kontextusban leírják a láb belsejében található pók vénás kapillárisok legyező alakú természetét. A „phlebectasia” kóros vénák és kapillárisok jelenlétét jelzi. Ezek a kifejezések együttesen a rendellenes kapillárisok ventilátorszerű terjedésére utalnak.

Láb, amely a pókvénák és a varikózis tüneteit mutatja

Mi okozza a boka és a láb visszerét?

Ha úgy dolgoznak, ahogy kell, a vénák egyetlen irányban szállítják a vért vissza a tüdőbe és a szívbe, hogy oxigént kapjanak. Előfordul, hogy a véna falain belüli szelepek, amelyek a vért egy irányban áramlik, meghibásodnak, ami a vér visszafelé szivárgását okozza. Ezt a jelenséget vénás refluxnak vagy vénás elégtelenségnek nevezik. Amikor a vér összegyűlik a vénában a vénás refluxtól szenvedő részben, kidudorodás jelenhet meg a bőr felszínén.

A kiemelkedő bokavénákban vagy Corona Phlebectasia-ban szenvedő betegeknél szinte mindig vénás elégtelenség tapasztalható a kis saphena vénák vagy az alsó lábszár perforátoros vénái körül. Ez kezelhető lézerrel vagy rádiófrekvenciás kezeléssel, amelyet endovénás ablációnak neveznek, vagy orvosi ragasztó eljárással, az úgynevezett cianoakrilátzárással.

Az orvosoknak mindig meg kell vizsgálniuk annak lehetőségét, hogy a kiemelkedő boka vénákkal rendelkező betegnek vénás elégtelensége van-e. A boka és a láb vénáit nem szabad külön kezelni, inkább duplex ultrahang vizsgálatot kell végezni a vena mögöttes problémák azonosítására.

Kezelni kell a boka és a láb varikózisát?

A gyanús vénás elégtelenségben szenvedő betegeknek fel kell fordulniuk a betegség felfedezésében és kezelésében jártas phlebológushoz. Még a bokák és a lábak körüli kis kék vénák is jelezhetik a kialakuló vénás állapotot.

Túl sokáig nem kezelve a visszér számos problémás tünetet okozhat, beleértve a vénás ekcémát, a bőr elszíneződését, a láb duzzadását, fekélyesedését, valamint a boka és az alsó láb megkeményedését. Komoly vérrögöket is okozhatnak.

A láb és a boka visszérgyulladásának gyakori tünetei

• A lábak, a bokák és a lábak fájdalma.
  • Lüktető, viszkető és égő a lábak, a boka és a láb körül.
  • Nyugtalan lábak és gyakori görcsök
  • A lábak nehézsége és fáradtsága
  • A láb vagy a boka vénája duzzadt, piros vagy érzékeny az érintésre
  • Bőr fekély vagy kiütés a bokád közelében (súlyos vénás betegségre utal)
  • Bőrtörések a láb / boka vénája körül

A vénás betegségben szenvedők vagy a lábuk és a boka régiójában problémás vénák három fő módon jelentkezhetnek

1. Kiemelkedő vénák önmagában - láthatóan nagy és kidudorodó visszerek, kisebb szálszerű pókvénák vagy retikuláris vénák, egyéb tünetek és fájdalom nélkül.
  2. Kiemelkedő vénák plusz olyan tünetek, mint a láb duzzanata vagy vénás fekélyek (az alsó lábszár vagy a boka régió körüli bőr megbontása)
  3. Tünetek önmagukban , anélkül, hogy látható rendellenes vénák lennének

Hogyan kezeljük a boka és a láb visszerét

Endovénás lézeres abláció (EVLA)

Ultrahangos irányítás mellett egy lézerszálat helyeznek a kóros vénába egy apró metszésen keresztül. Amikor a lézert aktiválják, és a rostot lassan eltávolítják, ez reakciót eredményez a véna falában a kezelt szakasz mentén, ami a véna falának összeomlását és szklerózisát eredményezi, minimális kényelmetlenséggel.

Ultrahangos irányított szkleroterápia

Az ultrahang-vezérelt szkleroterápia egy rendkívül speciális eljárás, amelynek során ultrahang-útmutatással szklerozáns oldatot injektálnak a kóros vénákba, ami a vénafal összeomlását okozza. A vénák feloldódnak és eltűnnek, amikor a test fokozatosan felszívja őket.

Rádiófrekvenciás abláció

A rádiófrekvenciás abláció (RFA) a véna termikus (hőalapú) károsodásán alapul, amely a véna azonnali bezárásához vezet. Miután a vénát rádiófrekvenciás ablációval kezelték, a test fokozatosan teljes felszívódáson megy keresztül, és idővel eltűnik.

Olvass tovább

A vénás sebész a vénáinak tökéletesen megfelelő kezelést választja.