Szkleroterápia

A pókvénák arany standard kezelése a szkleroterápia, más néven mikroszkleroterápia vagy közvetlen látás szkleroterápia.

A szkleroterápiát a lábakon, a bokákon és a lábakon található pókvénák és visszerek kezelésére és eltávolítására használják. Használják az alsó szem / periorbitális véna eltávolítására is.

Mi a szkleroterápia?

A szkleroterápia egy irritáló oldat, az úgynevezett szklerozáns injekcióját jelenti egy apró tűn keresztül a pók vénájába . Az injekciózott erek belső falának irritációja miatt ezek bezáródnak, megkeményednek / szálasakká válnak. A következő hetekben és hónapokban a test fokozatosan felszívja a vénát.

A szkleroterápia során több vénát injektálnak, és sok beteg szerint egyáltalán nagyon kevés fájdalmat tapasztal. Esetenként egyes injekciók szúnyogcsípésnek tűnhetnek, és a betegek körülbelül egy percig szúró érzésről számolnak be.

Gyakran előfordul, hogy a pókvénás betegeknél a nagy saphena vénában reflux alakul ki. Ez egy nagy rejtett visszér a combban vagy a lábban, amely a pókvénák klaszterét táplálja. Ebben a forgatókönyvben a mögöttes rejtett visszéreket először ultrahang-vezérelt szkleroterápiával vagy endovénás lézeres ablációval kell kezelni .

Nézze meg a Scleroterápiát működés közben

Mi várható a szkleroterápiától

1. Az összes pókvénás beteget felmérik egy első konzultáción, és adott esetben duplex ultrahang vizsgálatot végeznek az esetleges rendellenes táplálkozási vénák azonosítására.
  2. Ha nincsenek mögöttes vénák, a páciens szkleroterápiává válik. A pókvénás betegek többségének először a környező nagyobb kék vénákat kezelik. Ezeket retikuláris vénáknak nevezik, és táplálják a felszíni vénákat. Hat hét múlva a pókvénák kezelhetők.
  3. Ha vannak nagyobb vénák, amelyek táplálják a pókvénákat, ezeket először ultrahang-vezérelt szkleroterápiával, vagy inkompetens saphena vénák esetén endovénás lézeres ablációval kell kezelni.

Kezelés után

Minden kezelés után a betegeknek három-öt napig kompressziós harisnyát kell viselniük, a kezelt pókerek méretétől függően. A harisnya kényelmesebbé teszi a végtagokat, és csökkenti a pigmentáció és a mélyvénás trombózis esélyét.

További beteginformációk  Szkleroterápia

Utasítások a szkleroterápia előtt
  • A szkleroterápiás kezelés előtt ne hagyja abba a gyógyszereket, hacsak másképp nem javasoljuk.
  • A vénás kezelést el kell kerülni, ha a kezeléstől számított 3 héten belül tengerentúlra kíván utazni.
  • A dohányzó betegeknek a kezelés megkezdése előtt meg kell fontolniuk a leállást.
  • Az orális fogamzásgátló tablettát vagy HRT-t szedő betegeket általában arra utasítják, hogy hagyják abba ezt a gyógyszert a kezelés előtt. Azonban, ha ez nem lehetséges, Dr Paraskevas előírhat vérrög gátló, amely segít minimalizálni a kissé megnövekedett kockázatok DVT ( a mély véna trombózis ) a betegeknek, akik ezeket a gyógyszereket, és akik scleroterápia .
Mi történik a szkleroterápia során?
  • Néhány ember aggódik a tűk miatt, talán azért, mert a múltban rossz tapasztalataik voltak. A betegeket megnyugtatják, hogy a rendelkezésre álló legfinomabb tűket használják a scleroterápia kezelésére .
  • Ennek ellenére néhány beteg enyhe karcolást vagy tűszúrást fog érezni az eljárás során.
  • Ezt egyes területeken enyhe szúrás követheti. Ez általában másodpercek alatt rendeződik.
  • Dr. Paraskevas rendkívül empatikus és lelassítja az eljárást, ha folyamatos kellemetlenség merül fel. Ez nem változtatja meg a kezelés eredményét vagy a hosszú távú eredményeket. A páciens kényelme kiemelkedően fontos.
  • Kétféle folyékony szklerozáns áll rendelkezésre Ausztráliában: STS és Polidocanol. A retikuláris vénákhoz és a pók vénákhoz Polidocanolt használunk . Kevesebb gyulladást és egyenletesebb eredményt figyeltünk meg, amikor ezt a szklerozantot szkleroterápiára alkalmaztuk, és ez a szabvány az ausztráliai szakirodalomban.
Mit kell tennie a szkleroterápia után?
  • 2. osztályú kompressziós harisnyát ápolónk visel.
  • Nővérünk nagyon részletesen megvitatja az összes fontos kezelést követő utasítást, és ellát egy kezelési lapot.
  • Azonnali 20–30 perces sétára indul, mielőtt hazautazik.
  • Ha bármilyen problémája vagy problémája merül fel, megkapja Dr. Paraskevas munkaidő utáni számát.
  • Az első éjszakát a harisnyát egyik napról a másikra kell viselni.
  • Ezt követően a harisnyát összesen 7-10 napig kell viselni, de csak napközben. El lehet távolítani zuhanyzáshoz vagy éjszakai alváshoz.
  • Minden nap 30 perc séta kötelező.
  • 2 hétig kerülje a hosszú és túlságosan meleg záporokat. 2 hétig kerülje a fürdőket. Ez elősegíti a gyógyulási folyamatot.
  • Fenntartja a normális nappali tevékenységeket, de kerülje a hosszú ideig tartó mozdulatlant. Folytassa a szokásos testmozgással.
  • Üléskor emelje fel a lábát.
Milyen tünetekre számíthat a szkleroterápia után?

Az alábbiakban felsoroljuk azokat a dolgokat, amelyekre számíthat, és amelyek a gyógyulási folyamat normális részének számítanak.

• Enyhe kellemetlenség. A betegeknél kellemetlen érzés alakulhat ki a kezelt területeken. Ez előfordulhat az első napon, vagy napokkal vagy hetekkel később. A kezelt vénákban bekövetkező keményedési folyamatot és a test mechanizmusát mutatja be az elhalt vénával. A kényelmetlenséget általában gyaloglás vagy Paracetamol vagy Ibuprofen szedése javítja. A térd mögötti fájdalom a harisnya dörzsöléséből származhat. A láb sarka vagy a lábujjak sérülése azt jelzi, hogy a harisnya túl szoros a láb vagy a boka környékén.
  • A pókerek sötétedése. A kezelt pókvénák sötétített szálakként jelennek meg. Nem blansírozzák a nyomást, és reprezentatívak a sikeres szkleroterápia szempontjából. Az idő múlásával fokozatosan elhalványulnak.
  • Zúzódások. A zúzódás általában 2-3 héten belül eltűnik, és nem okoz aggodalmat.
  • Pályázati csomók. Ezek gyakoriak a kezelt vénákban, és az első hónapokban fennmaradnak. A csomók edzett vagy szklerózisos vénákat képviselnek - a szkleroterápia pontos célja. Méretük fokozatosan csökken, és végül eltűnnek. Néha ezek a csomók tartalmazhatnak csapdába esett vért, amely a kezelés során az edzett vénában maradt. A befogott vért apró tűszúrások óvatosan kiüríthetik néhány héttel vagy hónappal az eljárás után.
  • Pigmentáció. A befogott vérből hemosziderin vagy vas lerakódások rakódhatnak le a bőrben a kezelt vénák mentén. Ez gyakoribb a nagy felszíni vénáknál, de előfordulhat a pók vénáinál is. A legtöbb 12 hónapon belül eltűnik, de kevesebb, mint 5% 12 hónap után is fennállhat. A tartós pigmentáció reagálhat a lézeres kezelésre. A pigmentáció halványbarna elszíneződésként vagy sötét árnyékként jelentkezhet a kezelt véna mentén.
  • Matting. Ez finom kitágult kapillárisok hálózatából áll az injekció beadási helyei közelében. Nem sokkal a kezelés után a betegek körülbelül 10% -ánál jelenik meg. A legtöbben spontán oldódnak meg. Ha tartós szőnyeg van, előfordulhat olyan véna, amely nem zárult le a vénás kezelés során. Az aprólékos ultrahangvizsgálat a kezdetektől fogva rendkívül fontos, hogy elkerülje a tartós szőnyegződést.
  • Phlebitis. A kezelt vénák gyulladása a gyógyulási folyamat során jelentkezhet. Vörösségként és gyengédségként jelenik meg az edzett erek felett. A phlebitist jelenteni kell Dr. Paraskevasnak, de ez nem súlyos, és orális Ibuprofennel (Nurofen) és a 2. osztályú kompressziós harisnyával viselhető.
Melyek a szkleroterápia lehetséges szövődményei?

A szövődmények a lehető legjobb technika és a részletekre való odafigyelés mellett is előfordulhatnak.

• Mélyvénás trombózis (DVT). A vérrögök számos eljárás felismert szövődményei, de a szkleroterápiában ritkák, ha a tömörítést és a rendszeres napi járást követik. Nem kötelező a hormonkészítmények (orális fogamzásgátló vagy HRT) leállítása, mivel ezek növelhetik a DVT kockázatát.
  • Allergiás reakció. Ez ritka, de anafilaxiás reakcióként jelentkezhet, generalizált kiütéssel, torokszorítással vagy légzési nehézséggel. Ezt azonnal kezelik kortizon vagy adrenalin injekciójával. Az allergia bőrkiütést okozhat antihisztaminokat igénylő kezelés után. Az allergia valamivel gyakoribb az asztmásoknál. A betegeknek bármilyen kezelés után 10 percig kell tartózkodniuk az épületben, hogy ne fordulhassanak elő allergiás reakciók.
  • A bőr fekélye. A bőr fekélyképződése, más néven kezelési fekély, rendkívül ritka. Főleg a kicsi pókvénák és az artériák közötti rendellenes kapcsolat miatt következik be. Tapasztalataink szerint a legtöbb injekciós fekély kicsi és hegesedés nélkül gyógyul, különösen, ha korán felismerik és megfontoltan öltöztetik őket Duoderm-kötéssel.
  • Intraartériás injekció. Az intraartériás injekció ritka szövődmény, amely akkor fordul elő, amikor a vénák helyett egy artériát akaratlanul szklerozánssal injektálnak. Ez az artéria görcsét és szklerózisát okozza, ami súlyos szöveti nekrózist eredményez az artéria által szállított területen. A végtag amputációja ennek a nekrózisnak a következménye lehet, kivéve, ha ezt a szövődményt azonnal azonosítják és kezelik.