Súlyos visszér és krónikus vénás betegség tünetei

Súlyos visszér

A vénás betegség progresszív állapot. Nem fog javulni, vagy magától elmúlik. Az idő múlásával egyre több lesz a visszér, a pók vénák és más fájdalmas tünetek, amelyek szintén súlyosbodnak. Fejlődhet a bőr lebontásában, nem gyógyuló nyílt sebekben, sőt vérrögökben.

Melyek a súlyos visszerek / krónikus vénás betegségek tünetei?

A súlyos vénás betegségben szenvedő betegeknek olyan tünetei lehetnek, mint a vénás ekcéma (vénás dermatitis), a láb duzzanata (ödéma), a bőr elszíneződése (hiperpigmentáció), az alsó lábszár vagy a boka bőrének megvastagodása (lipodermatosclerosis), valamint lokalizált vagy a bőr gátjának kiterjedt lebontása, különösen a boka régió környékén (vénás fekélyek). Emellett a betegek nehézséget, fájdalmat és fáradtságot tapasztalhatnak a lábakban. Kezelés nélkül ezek a tünetek az életkor előrehaladtával valószínűleg súlyosbodnak.

A lipodermatoszklerózis nagyban befolyásolhatja az alsó láb egészségét, és komplikációkhoz vezethet, például súlyos gyulladáshoz (phlebitis) és fertőzéshez (cellulitis); a visszerek alvadékokat képezhetnek (thrombophlebitis), a vénás fekélyek pedig eléggé zavaróvá és nehezen kezelhetővé válhatnak, különösen ha véreznek, sírnak vagy megfertőződnek.

A súlyos vénás betegség tünetei és szövődményei

A kezeletlen és progresszív visszér vagy krónikus vénás betegség egyes szövődményeinek rövid leírása.

Tudjon meg többet arról, hogy a phlebológusok hogyan osztályozzák itt a vénás betegségeket .

Vénás ekcéma

Vénás ekcéma (más néven vénás pangás dermatitisz , vénás dermatitis , vagy visszér ekcéma ), ahol a bőr körülvevő visszér véna válik pikkelyes, vörös, viszkető . Ez lehet enyhe és csak a lokalizált területekre korlátozódik, vagy az egész alsó lábszárra kiterjedhet , ahol a bőr nagyon gyulladt.

A vénás ekcéma tünetei

A lábszárvénák és a bokák közelében : száraz, pikkelyes bőr , viszketés, fájdalom, nyílt sebek, amelyek a karcolás, a megvastagodott vagy érdes bőr miatt kicsordulnak vagy kéregbe kerülnek .

Mi okozza a vénás ekcémát?

Ha az alkalmatlan vénák kudarcot vallanak a vér visszajuttatásakor a szívbe, a vérrétegek és a vénában nyomás keletkezik. Ezt nevezik vénás hipertóniának (a lokalizált vérnyomás emelkedése). Ez a további nyomás vért tol be a kapillárisokba, a bőr felszínéhez közeli apró vénákba. A vénás hipertónia a vénás stasis dermatitis és a gyulladás fő oka a progresszív vénás betegségben.

A kapillárisokban és az erekben megnövekedett nyomással a vörös vérsejtek a bőr felszínéhez közel szivárognak ki . Az immunrendszer gyulladásos sejteket küld a kiszivárgott vörösvérsejtekhez, hogy a bőr reakciója útján elindítsák a gyógyulási folyamatot . Mivel azonban a vörösvértestek a vénás elégtelenségnek köszönhetően tovább szivárognak , a gyulladás krónikus vénás ekcémává válik . A bőr ingerültnek, viszketőnek érzi magát, és a bőr lebomolhat és érdessé, hámlóvá válhat, a karcolás miatt sebek keletkezhetnek. Ezeket a nyílt sebek ( lábszár fekély ) nehéz lehet gyógyítani, amíg a mögöttes probléma avisszeres véna foglalkoznak. Addig fertőzéseket okozhatnak és fájdalmasak lehetnek.

Hiperpigmentáció

Hiperpigmentáció - A bőr elszíneződése

A hiperpigmentáció a vénás betegség előrehaladásának tipikus jele. Ez a boka feletti elszíneződés kialakulása, amely gyakran visszér lokalizálódik. Ha a véráramlás kifolyik a sérült erből, a hemoglobin lebomlik és szétszóródik a szövetben, ez elszíneződést, hiperpigmentációnak nevezzük.

A hiperpigmentáció tünetei

A boka közelében a bőrfelület barna festése.

Mi okozza a hiperpigmentációt?

Amikor a varikózisok a vért (beleértve a vörösvérsejteket és a hemoglobint) szivárogtatják a kapillárisokba és a bőr felszínéhez közeli szövetekbe, vasra bomlanak, amely elszínezi a bőrt. Ez eléggé sötétedhet. A mögöttes visszér kezelésekor a szín általában valamelyest világosodik, azonban a festés nem biztos, hogy teljesen eltűnik.

A hiperpigmentáció a szkleroterápiás kezelés után is előfordulhat, erről itt olvashat bővebben .

Ödéma

Ödéma - a láb duzzanata

Az ödéma a krónikus vénás betegség szövődménye, ahol a boka, a láb és / vagy az alsó láb megduzzad. A duzzanat néha előfordulhat kevésbé előrehaladott visszeres betegeknél, de súlyos vénás betegség előrehaladott eseteiben gyakran előfordul.

Vénás fekély

Vénás fekély - Nyitott sebek

A bőrgát lokalizált vagy kiterjedt lebomlása, különösen a boka környékén. Ha nem kezelik, a súlyos vénás betegség súlyosbítja a lábszár tüneteit, amelyek végül vénás fekély kialakulásához vezetnek. A fekély lehet kicsi vagy nagy. A fekélykezelés bonyolult lehet, és helyesen kell kezelni, konzervatív és orvosi beavatkozások kombinációjával a phlebológus részéről.

Lipodermatosclerosis

Lipodermatosclerosis - az alsó lábszár vagy a boka bőrének megvastagodása

A fekély előtti bőrváltozás egyik szakaszát lipodermatosclerosisnak vagy krónikus panniculitisnek nevezik. Ez az alsó lábszár és a boka bőrének és lágyrészének megvastagodása, elsősorban krónikus vénás betegségekkel és visszerekkel együtt.

Phlebitis és Cellulitis

A véna és a környező szövetek súlyos bakteriális fertőzése a bőr alatt.

Thrombophlebitis

A thrombophlebitis a véna gyulladása és véralvadása. A véralvadás egy normális funkció, amely sérülés után megállítja a vérzést. Amikor egy vénán belül történik, és gátolja a véráramlást, súlyos egészségügyi problémákhoz vezethet.

A thrombophlebitis tünetei

Duzzanat, gyengédség és a bőr tapintásra melegnek tűnik. Sok beteg azonban nem mutat tüneteket (tünetmentes).

A jeleket nehéz lehet azonosítani más, hasonló tünetekkel járó állapotok miatt, például bőrirritáció, megrepedt ciszták, izomfeszültség, phlebitis és cellulitis miatt.

Mi okozza a thrombophlebitist?

A thrombophlebitis (gyulladás és vérrög) akkor fordul elő, amikor a test hibát követ el a varikózisban lévő vér összegyűjtésében a vérveszteség miatt. A szervezet gyulladásos sejteket és fehérvérsejteket küld a „vérzés” megakadályozására. Ez megalvadja a vért. Mivel az alvadék a véna belsejében fordul elő, akadályozhatja a vér szabad áramlását.

Az egészségi veszély az alvadás helyétől függhet. Ha a bőrhöz közeli vénában képződik (felszíni vénatrombózis), a közeli szövetek gyulladását, vörös csomók kialakulását okozhatja, és az egész végtag megduzzadhat. Ha az alvadék egy mélyebb vénában fordul elő (mélyvénás trombózis), akkor az elszakadhat, és a szívbe és a tüdőbe juthat, ami tüdőembóliához vezethet. Ez életveszélyes lehet.

Hogyan kezeljük a súlyos visszerek / krónikus vénás betegségeket

Ultrahangos irányított szkleroterápia

Az ultrahang-vezérelt szkleroterápia egy rendkívül speciális eljárás, amelynek során ultrahang-útmutatással szklerozáns oldatot injektálnak a kóros vénákba, ami a vénafal összeomlását okozza. A vénák feloldódnak és eltűnnek, amikor a test fokozatosan felszívja őket.

Rádiófrekvenciás abláció

A rádiófrekvenciás abláció (RFA) a véna termikus (hőalapú) károsodásán alapul, amely a véna azonnali bezárásához vezet. Miután a vénát rádiófrekvenciás ablációval kezelték, a test fokozatosan teljes felszívódáson megy keresztül, és idővel eltűnik.

Ambuláns phlebectomia

Az ambuláns phlebectomia a látható visszér műtéti eltávolítása kulcslyuk bemetszéssel. Az eljárás kiküszöböli a visszereket a vénával szomszédos bőrben végrehajtott apró (akár 1 mm-es) szúrások révén.

Súlyos visszér
előtt és után

Türelmes
60 éves férfi

A probléma A
bal alsó lábszár jelentős hiperpigmentációja és duzzanata krónikus vénás betegség miatt  . Fokozatos romlás és helytelen szteroidokkal kezelték.

Kezelési módszer
Endovenous lézeres abláció és ultrahangvezérelt hab szkleroterápia

Eredmények
Hosszas folyamatban lévő gyógyulási folyamat után a beteg elégedett a fejlődésével, és rendszeresen át fog nézni minket rendszeres felülvizsgálatokra és vizsgálatokra.

Türelmes
75 éves nő

A probléma  A bal alsó láb
hosszan tartó  vénás fekélye .

Endovenous lézeres abláció és ultrahang-vezérelt szkleroterápia

Eredmények
A fekély sikeresen és tartósan gyógyult ezekkel a kezelésekkel.

Beteg
71 éves férfi

A probléma A
láb jobb lábszárának  vénás fekélye,  amelyet a beteg hosszú ideig szenvedett.

Endovenous lézeres abláció és ultrahang-vezérelt szkleroterápia

Eredmények
A fekély, a visszér és a duzzanat megszűnése. A pigmentáció a bőr hosszan tartó érintettségének maradványa, és idővel elhalványul.

Más előtti és utóda: Spider Veins | Periorbitális vénák