Rádiófrekvenciás abláció

Az endovénás lézeres ablációhoz (EVLA) hasonlóan, a rádiófrekvenciás ablációhoz (RFA) a véna termikus (hőalapú) károsodása támaszkodik, ami a véna azonnali bezárásához vezet. Miután a vénát rádiófrekvenciás ablációval kezelték, a test fokozatosan teljes felszívódáson megy keresztül, és idővel eltűnik.

A rádiófrekvenciás abláció (RFA) egyike a Medicare által jóváhagyott, minimálisan invazív technikáknak a nagy vénák kezelésére, amelyeket korábban vénás sztrippelő műtéttel kezeltek.

Hogyan működik a rádiófrekvenciás abláció?

A vénát helyi érzéstelenítővel elzsibbadják, majd ultrahangos útmutatással egy apró bemetszésen keresztül egy RFA-szálat helyeznek a kóros vénába. Ezután az RFA szál aktiválódik. Az RFA szál egyedi tervezésű, és egy 7 cm hosszú aktív csúcsból áll, amelyen keresztül az RFA energia felszabadul. A véna falát az RFA szál ezen 7 cm-es szakaszán melegítik.

A rost 20-40 másodpercig aktiválódik minden 7 cm-es vénahosszon, így az egész eljárás gyorsan és egyszerűen elvégezhető. A rádiófrekvenciás energia felszabadulása a szál csúcsából termikus reakciót eredményez a véna falában a kezelt szakasz mentén, ami a véna falának összeomlását és szklerózisát eredményezi, minimális kényelmetlenséggel később.

A rádiófrekvenciás ablációs kezelés közzétett sikere 95-98% között mozog, jóval kevesebb szövődménnyel, mint a vénás sztrippelő műtét. Az érintett véna melegítésére használt alacsony hőmérséklet miatt az RFA utáni kényelmetlenség sokkal kisebb, mint az endovénás lézeres abláció esetén tapasztalható. Tapasztalataink szerint lényegesen kevesebb beteg panaszkodik kellemetlen érzésre és fájdalomra a rádiófrekvenciás ablációval végzett kezelést követően, mint az EVLA-val.

Nézze meg a rádiófrekvenciás szál működését

Mi várható az RFA-eljárástól

• Duplex ultrahang segítségével térképezik fel a problémás vénát.
  • Ezután helyi érzéstelenítőt alkalmaznak.
  • Ezután egy vékony RFA-szálat helyeznek be egy apró belépési ponton keresztül, általában a térd közelében.
  • A rádiófrekvenciás energia 7 cm-enként érkezik a hibás véna lezárására.
  • A beavatkozás után azonnal járni kell. A normál napi tevékenység azonnal folytatható, csak kerülje a szigorú tevékenységeket, például az edzőtermi edzéseket.
  • Kisebb fájdalom és véraláfutás lehet. Az esetleges kellemetlenségeket vény nélkül kapható, nem szteroid gyulladáscsökkentőkkel csak orvos Paraskevassal folytatott konzultációt és megbeszélést követően lehet kezelni.

A rádiófrekvenciás abláció fájdalmas?

Regionális idegtömb és tumeszcens érzéstelenítés van stratégiailag elhelyezve a saphena véna mentén, amely megrongálja a területet.

A ClosureFast TM katéter

A Vein Health Medical Clinic a ClosurefastTM rádiófrekvenciás katétert használja az összes RFA-eljáráshoz. A ClosureFast ™ katéter 20 cm-es kezelési ciklusokkal 7 cm-es szegmensekben melegíti a vénát, ami véna zsugorodását és elzáródását eredményezi. Csak a ClosureFast ™ katéter alkalmaz szegmentális ablációs technikát, lehetővé teszi a véna gyors és egyenletes melegítését, kiküszöböli a folyamatos visszahúzási technológiával járó variálhatóságot.

Egy prospektív multicentrikus vizsgálat adatai a vénák elzáródásának 93% -át mutatták 3 évvel a kezelés után.

A ClosureRFG TM rádiófrekvenciás generátorról

A következő generációs ClosureRFG ™ generátorokat úgy tervezték, hogy folyamatos műtéti visszajelzéseket kapjanak az RF szálaktól, miközben a véna falán a hőmérsékletet mindig 1200 ° C-on tartják. Ez az egyedülálló rendszer segít a következetes és hatékony hőmérséklet-szabályozott energiaszállításban.

További betegtájékoztatás Rádiófrekvenciás abláció

Milyen előnyei vannak a rádiófrekvenciás ablációnak?
  • Kiváló alternatíva a saphena véna sztrippelő műtétjének.
  • Helyi érzéstelenítésben végezzük.
  • Minimális kellemetlen érzés.
  • Nincs kórházi vagy általános érzéstelenítés.
  • Minimális szabadidő a munkában vagy a szokásos otthoni feladatokba való beavatkozás.
  • Mindkét láb kezelhető egy munkamenet során.
  • A felületi varikózisokat egyidejűleg kezeljük ultrahang-vezérelt szkleroterápiával.
Mit kell tennie a rádiófrekvenciás abláció előtt?
Mi történik a rádiófrekvenciás abláció során?
  • Szonográfus vagy orvos jelöli ki a lézeres véná (ka) t.
  • Lokalizált idegblokk kerül végrehajtásra a kezelendő láb területének érzéstelenítésére.
  • Kényelmesen feküdhet a vizsgálati kanapén, a lábát pedig kifelé fordítva, ha a nagy saphena vénát kezeli.
  • Ha a kis saphena vénát kezeli, akkor arra kell kérni, hogy feküdjön hajlamosan.
  • Egy kis katétert egy kis tűn keresztül vezetnek be a betegség vénájába.
  • Az RF-szálat ezután a katéteren át vezetik a vénába, és az ultrahang-irányítással stratégiai módon helyezik el úgy, hogy a 7 cm-es RF-csúcs éppen a véna felső vége alatt legyen. Az RF szál egy RF géphez van csatlakoztatva.
    A „Tumescent Anesthetic” néven ismert helyi érzéstelenítőt az érzéstelenített bőrön keresztül több szinten ultrahangvezérléssel infiltrálják a véna köré.
    Az RF szálat ezután 20 másodpercre aktiválják. Egy 7 cm hosszú vénát 120 ° C-ra melegítenek. A véna hőmérsékletét figyelemmel kísérik és állandó szinten tartják annak biztosítása érdekében, hogy a véna óvatosan felmelegedjen. Az RF szálat ezután 7 cm-re visszahúzzuk, és a folyamatot a véna teljes hosszában megismételjük.
  • Az eljárás teljesen fájdalommentes.
Mi történik a rádiófrekvenciás abláció után?
  • 2. osztályú kompressziós harisnyát ápolónk visel.
  • Nővérünk nagyon részletesen megvitatja az összes fontos kezelési utasítást, és egy utólagos kezelési lapot biztosít Önnek.
  • Azonnali 20-30 perces sétára indul, mielőtt hazautazik. Amíg képes korlátozás nélkül járni segély nélkül, addig hazautazhat.
  • A harisnyát első éjszaka egyik napról a másikra viselik.
  • Ezt követően a harisnyát minimum 14 napig kell viselni, de csak napközben. El lehet távolítani zuhanyzáshoz vagy éjszakai alváshoz.
  • Minden nap 30 perc séta kötelező.
  • Folytassa a szokásos testmozgással.
  • Arra kérjük, hogy a kezelés után legalább 3-4 hétig kerülje a távolsági járatokat (> 4 óra folyamatos utazás). Ha elkerülhetetlen az utazás, akkor utazása során megvédi a mélyvénás trombózist szubkután alacsony molekulatömegű heparinnal (más néven Clexane).
  • A lézeres vénák ultrahangvizsgálata a kezelés után 2 héttel megtörténik. Ennek célja a kezelés eredményének felmérése, valamint a mélyvénás elzáródás nagyon alacsony esélyének kizárása.
Mire számíthat a rádiófrekvenciás abláció után?

A következő tulajdonságok várhatók. Nem okoznak aggodalmat, bár a felülvizsgálat során be kell jelenteni:

• Az enyhe vagy közepes fájdalom 1-2 hétig fennáll a lézeres véna mentén. Az RFA utáni kényelmetlenségeket a könnyű gyaloglás és a pihenés (lábemelkedéssel), a gyulladáscsökkentő gyógyszerek, például a Nurofen vagy a Voltaren, valamint a harisnya kopásával kell kezelni.
  • A belső comb mentén phlebitis vagy gyulladás léphet fel a lézeres vénával összhangban. Ezt ismét gyulladáscsökkentőkkel és harisnyákkal kezelik. Dr. Paraskevas-hoz fordulni kell, ha ez bekövetkezik.
Melyek a rádiófrekvenciás abláció lehetséges szövődményei?

Tökéletes technika mellett is előfordulhatnak szövődmények.

• Mélyvénás trombózis. A belső véna vérrögök rendkívül ritkák az RFA nyomán. A tüdőembólia, bár az irodalomban közölte, szintén nagyon ritka.
  • Idegkárosodás. A felszíni szenzoros idegek károsodhatnak, de ez általában hetek vagy hónapok alatt normalizálódik. A tartós zsibbadás gyakoribb a térd alatti saphena véna műtéti eltávolítása után. A térd alatti RFA során véletlenül megsérülhet a Saphena ideg. A térd mögötti idegek ritkán károsodhatnak, motoros károsodást okozva.
  • Bőrégésről számoltak be, de gyakorlatunkban még soha nem találkoztak velük.

RFA kezelés lépésről lépésre

RFA1 1. lépés

Ultrahangos irányítással a rádiófrekvenciás katétert egy kis bemetszésen keresztül a vénába helyezik, és előrehaladnak oda, ahol a kezelés elkezdődik. A katéter csúcsa körülbelül 2 cm-re helyezkedik el a sapheno-femorális csomóponttól.

RFA2 2. lépés

Ismét ultrahangos útmutatással helyi érzéstelenítőt alkalmazunk a véna hosszában. Ez a páciens kényelmének fokozása, a környező szövetek védelmét szolgáló hűtőborda biztosítása, és ami a legfontosabb, hogy javítsa a beteg érintkezését a rádiófrekvenciás szál és a véna fal között.

RFA3 3. lépés

Az RFA szál egyedi tervezésű, és egy 7 cm hosszú aktív csúcsból áll, amelyen keresztül az RFA energia felszabadul az érfal melegítésére. Általában 20–40 másodpercig aktiválódik minden 7 cm-es vénahosszon, ami gyors és egyszerű eljárást tesz lehetővé.

RFA4 4. lépés

Gyakran ismételt kérdések a rádiófrekvenciás ablációval kapcsolatban

Hogyan működik az RFA?

Az RF energia felmelegíti az érfalat, végleg lezárja a sérült vénát. Miután bezárta, nem lesz véráramlás a vénán keresztül. Idővel a test felszívja ezt a vénát, így már nincs jelen a lábában.

A kezelés után a vér, amelyet a hibás vénákon áramoltak, a láb sok normális vénájába tereli.

Mi a különbség az EVLA (lézer) és az RFA között?

Egyrészt az RFA a láthatatlan lézerfény helyett rádiófrekvenciás hullámokat használ, hogy elősegítse a véna melegítését és lezárását. Másodszor, a vénában az RFA-val elért maximális hőmérséklet 120 ° C, szemben az EVLA-val látott 1200 ° C-ot meghaladó hőmérsékletekkel. Ez azt jelenti, hogy az RFA sokkal gyengédebb és kifinomultabb a véna felmelegedése szempontjából, ami kevesebb zúzódást és kellemetlenséget jelent az eljárás után.

Mi a hasonlóság az EVLA (lézer) és az RFA között?

Az EVLA és az RFA egyaránt termikus ablatív eljárás - ami azt jelenti, hogy mindkettő energiaforrást használ a vénák melegítéséhez és tartós lezárásához. Mindkettőjüket jóváhagyja az ausztráliai Egészségügyi és Öregedési Minisztérium, és ugyanazok a Medicare-kedvezményeik. Ezenkívül mindkettő minimálisan invazív technikának számít a visszér kezelésében, és biztonságosan végrehajtható egy magán orvosi intézmény kényelmében, távol a kórház körülményeitől.

Mennyire sikeres az EVLA?

A közzétett klinikai vizsgálatok azt mutatják, hogy az EVLA kezdeti sikere 98%, kiváló hosszú távú eredményekkel.