Endovenous lézeres abláció

Az endovenous lézeres abláció (EVLA) a visszérkezeléssel korábban kezelt főbb visszérbetegségeket kezeli. Ultrahangos útmutatással egy lézerszálat egy apró metszésen keresztül helyeznek a rendellenes vénába. Ezután a vénát helyi érzéstelenítővel elzsibbadják, és a lézer aktiválódik, amikor a rost lassan eltávolodik. Ez reakciót eredményez a véna falában a kezelt szakasz mentén, ami a véna falának összeomlását és szklerózisát eredményezi, minimális kényelmetlenséggel.

Az EVLA-kezelés közzétett sikere 95-98% között van, sokkal kevesebb szövődmény van, mint a műtét. Az EVLA hozzáadásával az ultrahangvezérelt szkleroterápiához várhatóan a jövőben a visszeres műtétet sokkal ritkábban fogják elvégezni.

Nézze meg, hogyan működik az endovénás lézeres abláció

Mit várhatunk az EVLA eljárástól

• Duplex ultrahanggal térképezik fel a vénáját.
  • Ezután helyi érzéstelenítőt alkalmaznak.
  • Egy vékony lézerszálat egy apró belépési ponton helyeznek be, általában a térd közelében.
  • Lézer energiát szállítunk a hibás véna lezárására.
  • A beavatkozás után azonnal járni kell. A normál napi tevékenység azonnal folytatható - csak kerülje a szigorú tevékenységeket, például az edzőtermi edzéseket.
  • Kisebb fájdalom és véraláfutás lehet. Az esetleges kellemetlenségeket vény nélkül kapható, nem szteroid gyulladáscsökkentőkkel csak orvos Paraskevassal folytatott konzultációt és megbeszélést követően lehet kezelni.

Fájdalmas az endovenous lézeres abláció?

Regionális idegtömb és tumeszcens érzéstelenítés van stratégiailag elhelyezve a saphena véna mentén, amely megrongálja a területet.

Endovénás lézeres ablációs kezelés lépésről lépésre

A diódás lézerszálat egy apró kulcslyuk-bemetszésen keresztül vezetik be a kóros vénába.

A lézerszálat ezután a teljes vénán vezetik át, és a szivárgó szelep mellett rögzítik.

Intenzív hőt bocsát ki a lézerszál hegyéből, amelyet fokozatosan vonnak ki a vénából.

Ahogy a lézerszálat fokozatosan kihúzzák a vénából, az melegíti a vért a vénában, és lezárja azt.

Nézze meg, hogyan működik az endovenous lézeres abláció

Az Endolaserről

A Vein Egészségügyi Orvosi Klinika az Endolasert használja az összes EVLA eljáráshoz. Az Endolaser 1500 nm biztosítja az optimális hullámhosszt a visszerek endoluminális kezelésére. Az 1500 nm 1000-szer jobban felszívja a vizet, mint a 810 nm, és mivel ez a nagyobb fajlagosság kevesebb energiát igényel, kevesebb hő diffúzió következik be a környező szövetekben, megakadályozva ezzel a nemkívánatos mellékhatásokat. A legtöbb esetben csak minimális helyi érzéstelenítésre van szükség. Az energiát egy szál segítségével szállítják le egyedüli szúrás útján, aminek eredményeként a betegek a kezeléstől számított 15 percen belül képesek járni.

Gyakran ismételt kérdések az endovénás lézeres ablációval kapcsolatban

Hogyan működik az EVLA?

A lézerenergia károsítja az érfalakat, összezsugorítja őket és bezárja a hibás vénát, így a vér nem tud folyni rajta. Ez kiküszöböli a vénák duzzadását a forrásánál.

A kezelés után a hibás vénákban lévő vért a láb sok normális vénájára irányítják.

Veszélyeztetett vagyok a lézer miatt?

Nem. A testen kívüli lézerenergia véletlenszerű kilövése elleni óvintézkedésként kapsz egy speciális szemüveget a szemed védelmére.

Mennyire sikeres az EVLA?

A közzétett klinikai vizsgálatok azt mutatják, hogy az EVLA kezdeti sikere 98%, kiváló hosszú távú eredményekkel.

További beteginformációk Endovenous lézeres abláció

Milyen előnyei vannak az EVLA-nak?
  • Kiváló alternatíva a saphena véna sztrippelő műtétjének.
  • Helyi érzéstelenítésben végezzük.
  • Minimális kellemetlen érzés.
  • Nincs kórházi vagy általános érzéstelenítés.
  • Minimális szabadidő a munkában vagy a szokásos otthoni feladatokba való beavatkozás.
  • Mindkét láb kezelhető egy munkamenet során.
  • A felületi varikózisokat egyidejűleg ultrahang-vezérelt szkleroterápiával kezeljük.
Mit kell tennie az EVLA előtt?
Mi történik az EVLA során?
  • Szonográfus vagy orvos jelöli ki a lézeres véná (ka) t.
  • Lokalizált idegblokk kerül végrehajtásra a kezelendő láb területének érzéstelenítésére.
  • Kényelmesen feküdhet a vizsgálati kanapén, a lábát pedig kifelé fordítva, ha a nagy saphena vénát kezeli. Ha a kis saphena vénát kezeli, akkor arra kell kérni, hogy feküdjön hajlamosan.
  • Egy kis katétert egy kis tűn keresztül vezetnek be a betegség vénájába.
  • Ezután egy lézerszálat vezetnek át a katéteren keresztül a vénába, és ultrahang-vezérléssel stratégiailag elhelyezik úgy, hogy a lézerhegy éppen a véna felső vége alatt legyen. A lézerszál egy 1500 nM lézergéphez van csatlakoztatva.
  • A tumeszcens érzéstelenítő néven ismert helyi érzéstelenítőt ultrahangvezérléssel, több szinten az érzéstelenített bőrön keresztül beszivárogtatjuk a vénába.
  • A lézerszálat ezután egy automatikus visszahúzó eszközzel aktiválják és lassan visszahúzzák, ezáltal megsemmisítve a véna teljes hosszát.
  • Az eljárás ezen a ponton teljesen fájdalommentes legyen.
Mi történik az EVLA után?
  • 2. osztályú kompressziós harisnyát ápolónk visel.
  • Nővérünk nagyon részletesen megvitatja az összes fontos kezelési utasítást, és egy utólagos kezelési lapot biztosít Önnek.
  • Azonnali 20-30 perces sétára indul, mielőtt hazautazik. Amíg képes korlátozás nélkül járni segély nélkül, addig hazautazhat.
  • A harisnyát első éjszaka egyik napról a másikra viselik.
  • Ezt követően a harisnyát minimum 14 napig kell viselni, de csak napközben. El lehet távolítani zuhanyzáshoz vagy éjszakai alváshoz.
  • Minden nap 30 perc séta kötelező.
  • Folytassa a szokásos testmozgással.
  • Arra kérjük, hogy a kezelés után legalább 3-4 hétig kerülje a távolsági járatokat (> 4 óra folyamatos utazás). Ha az utazás elkerülhetetlen, kérjük, forduljon Dr. Paraskevashoz.
  • A lézeres vénák ultrahangvizsgálata a kezelés után 2 héttel megtörténik. Ennek célja a kezelés eredményének felmérése, valamint a mélyvénás elzáródás nagyon alacsony esélyének kizárása.
  • 2007 óta Dr. Paraskevas jóval több mint ezer endovénás lézeres ablációs eljárást végzett. A mai napig csak 2 EVLA kudarcot tapasztalt, amelyeket az ismételt EVLA segítségével azonnal kijavítottak, a betegnek külön költség nélkül.
Mire számíthat az EVLA követésével?

A következő tulajdonságok várhatók. Nem okoznak aggodalmat, bár a felülvizsgálat során be kell jelenteni:

• Az enyhe vagy közepes fájdalom 1-2 hétig fennáll a lézeres véna mentén. Az EVLA utáni kényelmetlenséget a könnyű gyaloglás és a pihenés (lábemelkedéssel), a gyulladáscsökkentő gyógyszerek, például a Nurofen vagy a Voltaren, valamint a harisnya viselésének kombinációjával kell kezelni.
  • A belső comb mentén phlebitis vagy gyulladás léphet fel a lézeres vénával összhangban. Ezt ismét gyulladáscsökkentőkkel és harisnyákkal kezelik. Dr. Paraskevas-hoz fordulni kell, ha ez bekövetkezik.
Melyek az EVLA lehetséges szövődményei?

Tökéletes technika mellett is előfordulhatnak szövődmények.

• Mélyvénás trombózis. A belső vénás vérrögök rendkívül ritkák az EVLA után. A tüdőembólia, bár az irodalomban közölte, szintén nagyon ritka.
  • Idegkárosodás. A felszíni szenzoros idegek károsodhatnak, de ez általában hetek vagy hónapok alatt normalizálódik. A tartós zsibbadás gyakoribb a térd alatti saphena véna műtéti eltávolítása után. A térd alatti EVLA során véletlenül károsodhat a saphena ideg. A térd mögötti idegek ritkán károsodhatnak, motoros károsodást okozva.
  • Bőrégésről számoltak be, de gyakorlatunkban még soha nem találkoztak velük.