Esettanulmány: 42 éves nő, nagy visszerekkel

Ez a 42 éves, 3 gyermekes édesanya 2 évvel ezelőtt nagy és kanyargós visszerekkel jelentkezett, amelyek a comb felső belső részétől az alsó belső lábáig terjedtek. Átfogó kórtörténetet vettünk a páciensről. Elárulta, hogy a visszér lüktetni fog, és kényelmetlenül érzi magát, fáradtságot, nyugtalanságot és éjszakai görcsöket tapasztal a lábában.

A beteget nemcsak a visszérpróba esztétikája, hanem az ebből adódó orvosi problémák is aggasztották. Elsősorban a mélyvénás trombózis és a vénás fekélyek miatt aggódott, mivel elmagyarázta, hogy nagymamája visszeres, és mindkét súlyos szövődménye volt .

Vizsgálatkor a bal alsó lábszél visszérgyulladása meglehetősen nyilvánvaló, de ha alaposan megnézi az előző fotót, észreveheti a visszér területén a bőr jelentős hiperpigmentációját (vagy haemosiderin festését). A kezelés után ez a hiperpigmentáció végül eltűnik, de 12-24 hónapig tarthat, néha hosszabb ideig is. Amikor a bal alsó lábszár duplex ultrahangvizsgálatát végeztük, egy 9 mm-es nagy saphena vénát találtunk a combban, amely alkalmatlan volt, és közvetlenül táplálta a látható visszereket. Elmagyaráztam, hogy a nagy saphena vénák okozzák a legtöbb visszérbetegséget, és csak duplex ultrahanggal diagnosztizálhatók.

Megbeszélésünk során azt tanácsoltam a betegnek, hogy a beavatkozás legmegfelelőbb formája az egyidejűleg végrehajtott kezelési módszerek kombinációjának és az utólagos látogatások során történő alkalmazása. Ezek közé tartozott az EVLA (Endovenous Laser Ablation ) a nagy rejtett vénába, majd az UGS (Ultrahang-vezérelt szkleroterápia) a látható vénákba, amelyeket aztán a MAP (Modified Ambulatory Phlebectomy) eltávolított. . A páciens nyomon követése 24 hónap alatt történt, és a kezelés utáni fényképek 23 hónappal a kezelés után készültek. A láb esztétikailag tovább fog javulni, de a beteg már most is nagyon elégedett a tüneteinek általános enyhülésével. Már nincs fájdalma vagy kellemetlensége az alsó lábszárban, és testmozgási képességének növekedéséről számolt be.